Media społecznościowe i internet stają się najbardziej istotnym kanałem aktywizacji klientów. Szczególnie dla niemal wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw nowe technologie stanowią dźwignię, która pomaga w sprzedaży oraz nawiązaniu relacji z klientami.

Minęły czasy, kiedy obecność w social mediach oznaczała prowadzenie profilu na Facebooku i walkę o tzw. „lajki”. Polskie firmy coraz lepiej rozumieją sieć i coraz śmielej w niej poczynają. Wciąż jednak wiele z nich wykorzystuje możliwość publikacji, nie doceniając możliwości pytania klientów o ich potrzeby, rozmawiania o emocjach, jakie wywołują marki. 

Tymczasem tego oni oczekują – chcą być wysłuchani. Zrozumienie tego i wdrożenie w firmie odpowiednich działań w zakresie mediów społecznościowych jest niezbędne dla budowania dobrych relacji z klientem.

Klienci stali się równorzędnymi partnerami firmy, a nawet są stroną silniejszą w tym dialogu. To nowa rzeczywistośćprędzej czy później każdy będzie musiał ją zaakceptować.