Platformy społecznościowe o swoich użytkownikach wiedzą bardzo dużo, a nawet za dużo. Warto jednak tę wiedzę wykorzystać w kampaniach marketingowych, bo – nie ma się co oszukiwać – reklama w dużych portalach, poprzez klasyczne formaty będzie znacznie mniej efektywna niż na Facebooku.

Promocja w serwisach tworzonych przez internautów jest bardziej racjonalna i tańsza niż kampanie typu display w nawet uznanych, rozpoznawalnych mediach internetowych. W dodatku nie ma w nich przypadku tzw. progu wejścia – reklamować może się każdy, nawet z budżetem rzędu kilkuset złotych. I warto, bo to działa!

Ale aby kampania reklamowa była skuteczna, a budżet dobrze wykorzystany, trzeba stale nad niączuwać: optymalizować stawki, testować efektywność kreacji reklamowych, koszt konwersji itd. Powierzenie tego wyspecjalizowanej agencji będzie bardziej opłacalne, niż prowadzenie takich działań „na własną rękę”.